Schilderijen uit de periode 2016-2010

blauwe planeet 2013

Die Walkuren. 2014 olieverf op masoniet 110x110 cm

2014 thank you mister higgs olieverf op masoniet 120x 120 cm.

rode dwerg VI 2011

rode dwerg V 2011

rode dwerg 2011

de noodzaak van levitatie 2010

noodzaak van levitatie 2010

rode dwerg 2011

reconstructie van het inzicht 2011

genesis 2012

leerproces II 2011

stilleven met rode driehoek 90x 85 cm

stilleven in rood kader 2015 98x 85 cm

stilleven met rode ring olieverf op masoniet 85x95cm 2015

hang naar ordening 2016 90x98 cm

stilleven. 2016 olieverf op masoniet 68x56 cm

OERSOEP olieverf op masoniet 67x76 cm

ruimtelijkheid 1 2016

ruimtelijkheid 2 2016

De werken in een blauwgrijs vlak zijn gefotografeerd in mijn atelier zoals ze aan de muur hangen, het licht dat erop schijnt zorgt ervoor dat er schaduwen onder en naast het schilderij ontstaan. Die corresponderen met de geschilderde schaduwen in het schilderij, en zo kan er in mijn visie (als je niet meer kunt zien of het een echte of geschilderde schaduw is) een ruimtelijk beeld ontstaan. Op foto nr.1 ziet U de uitgezaagde plaat (massoniet), die geeft aan de randen schaduw, daar probeer ik bij de uitwerking rekening mee te houden, zowel in kleur als in vorm. het eindresultaat ziet U op de foto ernaast.    

The paintings on a bluish grey surface have been photographed in my workshop as they hang on the wall; the light projected on the paintings provides shadowy outlines below and alongside,  corresponding  with the painted shadows within. And when you cannot see anymore whether it is a real or painted shadow, then a spatial image is created, in my opinion. The first photo shows the masonite panel that has been sawn out, creating a shadow effect at the edges which I have to keep in mind during the creative process, both in colour and shape. The final result can be seen in the next photo.                                             

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •